С преструктурирането на висшият мениджмънт VW цели да подобри резултатите си в 3 ключови точки: Китай, Audi и тежкотоварни превозни средства.
С преструктурирането се създава нова позиция изцяло посветена на Китай – най-големият пазар на VW – и се сменят 3 члена на бордът на директорите в Audi, високо ценената марка от която зависят голяма част от печалбите на бизнес групата.
Печелившите:
Джошем Хайзман, който поема Китай;
Лука де Мео, на който са поверени продажбите и маркетингът;
Волфганг Дуерхаймър ще бъде глава на техническите разработки;
Бернд Мартен е новият глава на отдела по покупките;
Волфгагнг Шрайбър, които е новият Генерален Директор на Bentley и Bugatti;
Юрген Стакман се изкачва с една позиция нагоре до глава на маркетингът, а
Лийф Оестлиг ще се присъедини към бордът на директорите, за да създаде изгодно партньорство между Scania, MAN и частта за комерсиални превозни средства на VW.
Уинтеркорн коментира, че всички нови назначения идват от самата компания, защото за VW е важно да имат хора притежаващи интимни познания за самата компания на ключови позиции.
VW цели да стане най-големият и финансово ефективен производител на коли в света до 2018 г и да измести General Motors и Toyota като увеличи годишните си продажби на 10 милиона коли.